foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
+48 32 271 11 77
school@zs10.zabrze.pl

Zespół Szkół nr 10

41-807 Zabrze, ul. Chopina 26

Dla uczniów

TECH braz 2020 mm

Who's Online

Odwiedza nas 23 gości oraz 0 użytkowników.

Ostrzeżenie
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/admzs10/domains/zs10.zabrze.pl/public_html/archiwum/2017/images/galeria/szkola/patron/male,single=groszkowski1.jpg,salign=left,connect=sige.
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/admzs10/domains/zs10.zabrze.pl/public_html/archiwum/2017/images/galeria/szkola/patron/male,single=groszkowski3.jpg,salign=right,connect=sige.
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/admzs10/domains/zs10.zabrze.pl/public_html/archiwum/2017/images/galeria/szkola/patron,crop=1,crop_factor=50,ratio=0,thumbs=0.
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/admzs10/domains/zs10.zabrze.pl/public_html/archiwum/2017/images/galeria/szkola/certyfikaty/szkola_przeds,crop=1,crop_factor=50,ratio=0,thumbs=0.
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/admzs10/domains/zs10.zabrze.pl/public_html/archiwum/2017/images/galeria/szkola/certyfikaty/szkolazklasa,crop=1,crop_factor=50,ratio=0,thumbs=0.
Uwaga
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/galeria/szkola/patron/male,single=groszkowski1.jpg,salign=left,connect=sige
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/galeria/szkola/patron/male,single=groszkowski3.jpg,salign=right,connect=sige
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/galeria/szkola/patron,crop=1,crop_factor=50,ratio=0,thumbs=0
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/galeria/szkola/certyfikaty/szkola_przeds,crop=1,crop_factor=50,ratio=0,thumbs=0
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/galeria/szkola/certyfikaty/szkolazklasa,crop=1,crop_factor=50,ratio=0,thumbs=0
poniedziałek 7.00 - 15.30
wtorek 7.00 - 15.30
środa 7.00 - 15.00
czwartek 7.00 - 15.30
piątek 7.00 - 15.00

 

Co oferujemy:

- nowoczesna pracownia komputerowa

- praca w programie Adobe Photoshop CS5

- praca w programach 3D - do wyboru: sketchup, blender,

- tworzenie animacji komputerowych

powrót

1 - 2012_2013
2 - 2011_2012
3 - 2010_2011
4 - 2009_2010
5 - 2008_2009
6 - 2007_2008
7 - 2006_2007
8 - 2005_2006
9 - 2004_2005

Przyszłość szkoły


Szkoła przyszłości powinna:
być sprawnie zarządzana w celu uzyskania wysokiego poziomu kształcenia i wychowania m.in. przez poszerzenie innowacji pedagogicznych,
lepiej przygotować uczniów, nauczycieli do egzaminu zawodowego (technik informatyk i elektronik), maturalnego oraz gimnazjalnego,
bezpieczna dla uczniów i pracowników m.in. poprzez wprowadzanie do szkoły monitoringu oraz działania profilaktyczne,
wszelkie działania ukierunkować na rozwój szkoły, tj. rozwój nauczycieli, uczniów - wzmocnić WDN, poszerzyć ilość i jakość zajęć pozalekcyjnych (taniec, sport, teatr, film, lektura itp.),
wykorzystać programy UE do tworzenia dodatkowych zajęć, motywować uczniów i nauczycieli do nauki języków,
tworzyć klimat do dobrej komunikacji interpersonalnej,
angażować rodziców do współdziałania ze szkołą na wielu płaszczyznach
usprawnić przepływ informacji (e-dziennik, wykorzystać platformę edukacyjną),
pozyskiwać sojuszników szkoły, zwłaszcza wspierających ją materialnie oraz podejmować działania gospodarcze wspierające obszar działań pedagogicznych m.in.. by stworzyć nowoczesne multimedialne pracownie językowe i przedmiotowe, rozbudować bibliotekę i poszerzyć jej zasoby książkowe oraz utworzyć salę audiowizualną,
realizować programy europejskie oraz pozyskiwać fundusze europejskie pozwalające uczniom i nauczycielom rozwijać swoje umiejętności interkulturowe,
rozwijać wymiany ze szkołami europejskimi,
współpracować ze środowiskiem lokalnym, promować walory szkoły i jej osiągnięcia - np. rozwijać sport amatorski wśród uczniów i ich rodzin,
organizować lokalne imprezy sportowe i kulturalne,
pielęgnować i rozwijać dobre tradycje szkoły,
dawać szansę dla rozwoju pasji tych którzy ją tworzą.

dyrektor szkoły
Mirosław Mendecki

Historia naszej szkoły nie jest typowa, ponieważ jej istotą jest ZMIANA. W ciągu dziewięćdziesięciu lat istnienia Szkoły przy dzisiejszej ul. Chopina 26 zmieniały się bowiem jej typy, zmieniał patron, język wykładowy oraz narodowa przynależność uczniów i nauczycieli. Jednak dzięki temu rytmowi zmian wyznaczonemu przez Wielką i Małą Historię szkolna społeczność, zdobywająca tutaj wiedzę i umiejętności, zawsze była i jest OTWARTA NA NOWE WYZWANIA i NOWE MOŻLIWOŚCI.

Dzieje szkolnego gmachu rozpoczęły się w 1928 roku, kiedy w jego murach pierwszy raz rozległ się dźwięk dzwonka wzywający na lekcje uczniów niemieckiej Pestalozzischule. Dzieciom i młodzieży uczącej się po niemiecku gmach ten służył aż do końca II wojny światowej. Pod koniec wojny wykorzystano go na potrzeby wojennego szpitala, jednak już w kwietniu 1945 roku w okazałych murach, którym szybko udało się przywrócić edukacyjne funkcje, pojawili się polscy nauczyciele delegowani przez Kuratorium Oświaty Okręgu Szkolnego Śląskiego w Katowicach. Zorganizowali oni dwie polskie szkoły – Powszechną Szkołę Publiczną nr 4 oraz Publiczną Szkołę Powszechną nr 5 w Mikulczycach. Na początku lat 60. XX wieku szkoły te połączono w jedną placówkę oświatową – Szkołę Podstawową nr 27 w Zabrzu. Dawna gmina wiejska Mikulczyce w 1952 roku stała się bowiem jedną z dzielnic Zabrza.

Kilka lat później szkolna społeczność znowu się zmieniła, ponieważ Szkoła Podstawowa nr 27 przyjęła pod swój dach uczniów zabrzańskiego Technikum Elektrycznego. Od tego momentu w szkolnych murach co roku pojawiali się we wrześniu nie tylko najmłodsi uczniowie z tytami w ręku, ale również ich starsze koleżanki i starsi koledzy, którzy rozpoczynali starania o uzyskanie świadectw dojrzałości i dyplomów technika. Od 1980 roku uczyli się oni już nie w Technikum Elektrycznym, ale w Zespole Szkół Elektryczno-Elektronicznych, którego patronem został prof. Janusz Groszkowski.

Kilkanaście lat później reforma systemu oświaty sprawiła, że szkoła musiała dokonać kolejnej ewolucji, dostosowując swój administracyjny kształt i ofertę edukacyjną do nowych potrzeb. 10 marca 1997 roku utworzono Zespół Szkół nr 10 im. prof. Janusza Groszkowskiego. Na początku XXI wieku ostatnie dzieci uczące się w szkole podstawowej opuściły więc gmach przy ul. Chopina. W szkole pozostali uczniowie technikum, do których dołączyli licealiści i gimnazjaliści. Szkolny gmach został wówczas poszerzony o dobudowaną do niego nowoczesną salę gimnastyczną, a jego gośćmi coraz częściej byli uczniowie i nauczyciele z mniej i bardziej odległych krajów, którzy przyjeżdżać zaczęli dzięki realizowanym przez szkołę międzynarodowym projektom.

Jednak, jako że historia kołem się toczy, kolejna reforma sprawiła, że 4 września 2017 roku do gmachu przy ul. Chopina znów powrócili najmłodsi uczniowie – pierwszoklasiści z tytami w ręku i ich starsi koledzy – siódmoklasiści, ponieważ dawna Szkoła Podstawowa nr 27 została reaktywowana, stając się częścią wciąż gotowej na zmiany i nowe wyzwania mikulczyckiej „Dziesiątki”… .

Nasz Patron - prof. dr inż. Janusz Groszkowski był nestorem polskiej
radiotechniki, elektroniki.

  • groszkowski1

"Uważam, że nie nowe dotacje, nie nowe schematy organizacyjne i metody zarządzania, formy planowania, finansowania i sprawozdawczości, ku czemu skłaniać się są skłonni administratorzy nauki, ale sprawy etycznej postawy polskich uczonych są obecnie najważniejsze. Najpilniejszym zadaniem jest pozbycie się ze środowiska naukowego osób nieuczciwych i nie posiadających kwalifikacji, jak również uniemożliwienie nadawania takim osobom tytułów naukowych."

Janusz Groszkowski - światowej sławy uczony i wielki humanista, pionier polskiej radioelektroniki, twórca oryginalnej metody analizy elektrycznych drgań nieliniowych znanej w literaturze pod nazwą "metody harmonicznych Groszkowskiego", konstruktor pierwszego na świecie magnetronu metalowego, konstruktor unikatowych próżniomierzy jonizacyjnych do pomiaru najniższych ciśnień; w okresie drugiej wojny światowej ekspert w rozszyfrowaniu, dla potrzeb aliantów tajemnic niemieckiej broni rakietowej typu V2 oraz niemieckiego radaru; członek rzeczywisty oraz wieloletni Wiceprezes i Prezes Polskiej Akademii Nauk, doktor honoris causa Politechnik: Warszawskiej, Łódzkiej, Gdańskiej; profesor zwyczajny Politechniki Warszawskiej, Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Technologii Elektronowej PAN, wybitny członek krajowych i zagranicznych organizacji i stowarzyszeń, Wiceprzewodniczący Rady Państwa, członek i przewodniczący wielu komisji i komitetów państwowych, redaktor naczelny wiodących pism Polskiej Akademii Nauk. Ze wszystkich odznaczeń jakie posiadał, najbardziej cenił sobie Profesor Złoty Krzyż Virtuti Militari za udział w walce z okupantem.

Janusz Groszkowski - urodzony 21 marca 1898 roku w Warszawie. Ojciec Profesora - Teodor - był entuzjastą postępu technicznego; zafascynowany działalnością Edisona nawiązał z nim kontakt korespondencyjny. Ojciec był przychylny zainteresowaniom technicznym syna, pomagał Profesorowi również Jego starszy brat, uczeń Szkoły Wawelberga i Rotwanda (budowa maszyn i elektrotechnika). Gdy otworzono w 1915 roku Politechnikę Warszawską miał konkretne i określone zamiłowania i pragnął studiować na Wydziale Elektrycznym. Został jednym z pierwszych studentów tej uczelni, początkowo na Wydziale Mechanicznym (nie otwarto wtedy jeszcze Wydziału Elektrycznego).

Studia skończył w roku 1922 (już na Wydziale Elektrotechnicznym) uzyskując stopień inżyniera elektryka. Bardzo wysoko cenił Profesor swoich wykładowców i uważał, że wiedza zdobyta na studiach była Mu niezmiernie przydatna w życiu. Działalność naukowo badawczą rozpoczął Janusz Groszkowski już na studiach, w grudniu 1917 roku opublikował swój pierwszy artykuł: "Radiograficzne metody badania metali", w 1918 roku opublikował pracę pt. "Projekt kierowania na odległość za pomocą fal elektromagnetycznych". W 1919 roku został członkiem Stowarzyszenia Elektryków Polskich (SEP). Inżynier Janusz Groszkowski początkowo pracował jako asystent na Politechnice Warszawskiej, jednocześnie będąc oficerem wojsk łączności zajmującym się organizacją wojskowego przemysłu radiotechnicznego. Z inicjatywy Janusza Groszkowskiego zaczęło wychodzić w 1923 roku czasopismo "Przegląd Radiotechniczny", którego był założycielem, redaktorem naczelnym i głównym autorem. W 1925 roku ukazała się, jako jedna z pierwszych w literaturze światowej, monografia "Lampy katodowe i ich zastosowanie w radiotechnice". Stała się ona zalecanym podręcznikiem, zarówno w Politechnice Warszawskiej, jak i na innych uczelniach, w kraju i za granicą.

  • groszkowski3

W roku 1928 Janusz Groszkowski obronił rozprawę doktorską pt. "Metoda kompensacyjna kontroli stałości fali". W tym samym roku na podstawie pracy o obniżaniu częstotliwości uzyskał stopień docenta habilitowanego. Od tego momentu Janusz Groszkowski poświęcił się całkowicie pracy naukowej na Politechnice. Już w następnym roku (1929) otrzymał tytuł profesora nadzwyczajnego oraz został nominowany na kierownika Katedry Radiotechniki. Sześć lat później (1935) Janusz Groszkowski został mianowany profesorem zwyczajnym Politechniki Warszawskiej (nominację profesorską wręczał Mu prezydent Ignacy Mościcki) oraz wybrany dziekanem Wydziału Elektrycznego tej uczelni. W międzyczasie Janusz Groszkowski opublikował pracę "The interdependence of the frequency variation and harmonic constent and constant frequency oscillators" w której zawarty był wzór określający zmiany częstotliwości drgań spowodowanych przez harmoniczne napięcia lub prądu.

Teoria profesora Groszkowskiego wyprzedziła współczesnych Mu badaczy, którzy początkowo nie rozumieli jej znaczenia. Dopiero ogólny rozwój nieliniowej teorii drgań spowodował, że metoda Groszkowskiego stała się podstawowym elementem wszystkich poważnych opracowań na temat generatorów lampowych. W roku 1937 Janusz Groszkowski, wraz ze swym najbliższym współpracownikiem Stanisławem Ryżką, zastosował po raz pierwszy na świecie katodę tlenkową w magnetronie, a w 1939 roku skonstruował (również po raz pierwszy na świecie) magnetron metalowy z obwodami wewnętrznymi, katodą tlenkową i korpusem chłodzonym olejem.

Profesor przez jakiś czas był prezesem Polskiej Akademii Nauk, później został wybrany na przewodniczącego Ogólnopolskiego Komitetu Frontu Jedności Narodowej, a jeszcze później wybrano go do Rady Państwa i był wiceprzewodniczącym Rady Państwa. Około roku 1976 wycofał się z wszelkiej działalności politycznej, dlatego, że nie odpowiadała mu ówczesna opcja polityczna. W 1968 r. przeszedł na emeryturę, lecz cały czas pracował w swoim laboratorium, praktycznie w tym laboratorium umarł. Parę miesięcy po jego śmierci nasze referendum wewnątrz szkolne rozstrzygnęło, że patronem szkoły będzie prof. Janusz Groszkowski. Wtedy byliśmy 3-cią szkołą mającą tego patrona, obecnie takich szkół jest 7.

  • medal
  • zgazety1
  • zgazety2
  • zgazety3

 

1 - certfikat jakości "Szkoła przedsiębiorczości"

  • szkola_przeds

2 - szkoła z klasą

  • certyfikat_gim
  • certyfikat_sredn
  • nauczyciele
  • udzial_gim
  • udzial_zs10

W skład Zespołu Szkół nr 10 wchodzą:

Technikum nr 7 z odziałami

VII Liceum Ogólnokształcące

Szkoła Podstawowa nr 27

TECHNIKUM

Dlaczego warto uczyć się w Technikum nr 7?

        Technikum nr 7 w Zespole Szkół nr 10 im. prof. J. Groszkowskiego w Zabrzu jest szkołą z ponad 40-letnią tradycją, kształcącą uczniów w zawodach technik informatyk i technik elektronik, a od 2019 roku, wychodząc na przeciw oczekiwaniom edukacyjnym, w zawodzie technik programista i kształcenie w zawodzie technik informatyk z elementami cyberbezpieczeństwa. Cyberbezpieczeństwo w szkole to wynik porozumienia Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Politechniki Śląskiej oraz Prezydent Miasta Zabrze i Ministerstwa Obrony Narodowej, które objęło klasę technika programisty patronatem honorowym.

         Wizytówką szkoły są realizowane od kilku lat liczne projekty edukacyjne finansowane ze środków europejskich (Drone team) oraz krajowych (Eksperyment w obiektywieNasza jakość­ - Twoja szansa, Zawód jutra)we współpracy z licznymi podmiotami działającymi w sferze edukacji, przede wszystkim szkołami wyższymi, m.in. Politechniką Śląską, Wyższą Szkołą Techniczną w Katowicach i Wyższą Szkołą Bankową w Chorzowie.

         Szkoła kładzie szczególny nacisk na kształcenie zawodowe. Od kilku lat uczniowie uczą się przedmiotów zawodowych według modułowego systemu nauczania, w którym szczególnym powodzeniem cieszą się zajęcia dodatkowe: biomedyczne, projektowanie gier, grafika i biuro, nowoczesne technologie mobilne, elektronika. Kształcenie modułowe odbywa się w małych grupach, w nowoczesnych pracowniach, co pozwala na częsty kontakt z uczniami, dostosowywanie tematyki zajęć, metod i form pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości.

         Uczniowie technikum w klasie 3 i 4 realizują miesięczną praktykę zawodową. W związku z tym szkoła od wielu lat utrzymuje bliskie stosunki z pracodawcami działającymi na lokalnym i regionalnym rynku pracy. Poza tym uczniowie mają możliwość realizacji praktyk zagranicznych, m.in. we Francji i Niemczech.

         Technikum nr 7 cieszy się w Zabrzu bardzo dobrą opinią, z uwagi na poziom nauczania, czego odzwierciedleniem są wysokie wyniki uczniów uzyskiwane z egzaminu maturalnego oraz egzaminu zawodowego. Potwierdzeniem tego jest otrzymywanie przez szkołę Brązowej Tarczy Jakości (w ostatnich latach) i Srebrnej Tarczy Jakości (w roku szkolnym 2015/2016), przyznawanej przez fundację edukacyjną "Perspektywy".

         Dla Technikum nr 7 z uwagi na zmieniające się realia rynku pracy priorytetem staje się wdrażanie nowych rozwiązań i realizowanie nowatorskich projektów, czego przykładem jest nowo otwarty zawód technika programisty.

OPISY ODDZIAŁÓW

Każdy uczeń naszej szkoły będzie miał możliwość:

  • zdobywania wiedzy w nowoczesnych salach dydaktycznych z wyposażeniem multimedialnym
  • brania udziału w zróżnicowanych zajęciach z wychowania fizycznego, ponieważ posiadamy znakomicie wyposażoną salę gimnastyczną (siłownia, ścianka wspinaczkowa, sala do sportów zespołowych, sala taneczna) oraz zapewniamy zajęcia na basenie Aquarius
  • korzystania z bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do Internetu w całej szkole
  • rozwijania swoich zainteresowań dzięki szerokiej gamie zajęć dodatkowych i kółek zainteresowań (artystyczne, zawodowe, językowe, sportowe)
  • uzyskania egzaminu TOEIC i uprawnień SEP oraz Komputerowego Prawa Jazdy (ECDL)
  • korzystania ze szkolnego sklepiku, stołówki, rowerowni, biblioteki i szafek oraz słuchania muzyki ze szkolnego radiowęzła
  • uczestnictwa w projektach europejskich, wymianach zagranicznych.

 

powrót

TECHNIK INFORMATYK

technikum informatycznym proponujemy:

  • zdobycie kwalifikacji w zawodzie technik informatyk:
    • Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci komputerowych
    • Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
  • naukę dwóch języków obcych: angielskiego dla wszystkich, drugiego języka do wyboru spośród:
    • niemiecki
    • hiszpański
  • rozszerzoną matematykę
  • od klasy drugiej możliwość rozszerzenia informatyki lub języka angielskiego
  • dodatkowe zajęcia z: e-sportu, robotyki, 3D, dronów dla chętnych!
  • atrakcyjny dla ucznia, modułowy program kształcenia w zawodach, który jest elastycznie dopasowany do indywidualnych możliwości i umiejętności
  • praktykę w miejscu wybranym przez ucznia lub zaproponowanym przez szkołę
  • staże u pracodawców.

 

 powrót

TECHNIK PROGRAMISTA

technikum programistycznym proponujemy:

  • zdobycie kwalifikacji w zawodzie technik programista:
    • Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
    • W ramach kwalifikacji uczniowie będą wykonywać strony/aplikacje internetowe w podst. językach programowania (JavaScript, PHP, HTML, CSS oraz SQL na bazie MySQL
    • Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
    • To będzie główna kwalifikacja technika programisty. Uczniowie zostaną zapoznani z zaawansowanego programowaniem – programowanie obiektowe w C++, Pythonie, inżynierią oprogramowania (między innymi git), testowaniem oprogramowania.


      Uczniowie będą programować aplikacje webowe (wykorzystamy frameworki po stronie klienta i serwera np. Angular, Django), aplikacje mobilne (na platformę Android) oraz aplikacje desktopowe (platforma .NET)

       


  • naukę dwóch języków obcych: angielskiego dla wszystkich, drugiego języka do wyboru spośród:
    • niemiecki
    • hiszpański
  • rozszerzoną matematykę
  • od klasy drugiej proponujemy możliwość rozszerzenia informatyki lub języka angielskiego
  • dodatkowe zajęcia z: e-sportu, robotyki, 3D, dronów, cyberbezpieczeństwa, programowania gier (środowiska Unity), programowania aplikacji mobilnych dla chętnych!
  • w piątej klasie proponujemy rozwijanie zainteresowań i wiele ciekawych dodatkowych zajęć
  • udział w innowacji pedagogicznej Cyberbezpieczna przyszłość rozszerzającej program nauczania o dodatkowe przedmioty ukierunkowane na zdobycie unikalnej wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa, fizyki politechnicznej i matematyki politechnicznej
  • atrakcyjny dla ucznia, modułowy program kształcenia w zawodach, który jest elastycznie dopasowany do indywidualnych możliwości i umiejętności
  • praktykę w miejscu wybranym przez ucznia lub zaproponowanym przez szkołę
  • staże u pracodawców.

 

 powrót

TECHNIK ELEKTRONIK

technikum elektronicznym proponujemy:

  • zdobycie kwalifikacji w zawodzie technik elektronik:
    • Montaż oraz instalowanie układów i urządzeń elektronicznych
    • Eksploatacja urządzeń elektronicznych
  • naukę dwóch języków obcych: angielskiego dla wszystkich, drugiego języka do wyboru spośród:
    • niemiecki
    • hiszpański
  • rozszerzoną matematykę
  • od klasy drugiej możliwość rozszerzenia informatyki lub języka angielskiego
  • dodatkowe zajęcia z: e-sportu, robotyki, programowania mikrokontrolerów (Arduino) 3D, dronów dla chętnych!
  • udział w konkursie Politechniki Śląskiej „Elektronika – by żyło się łatwiej”
  • atrakcyjny dla ucznia, modułowy program kształcenia w zawodach, który jest elastycznie dopasowany do indywidualnych możliwości i umiejętności
  • praktykę w miejscu wybranym przez ucznia lub zaproponowanym przez szkołę
  • staże u pracodawców.

 

powrót

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁĄCE

Dlaczego warto wybrać VII Liceum Ogólnokształcące?

        

W naszym liceum proponujemy naukę w klasach o profilach: 

  • turystycznym,  
  • przyrodniczym, 
  • sportowym (pod patronatem klubu sportowego Górnik Zabrze). 

Mocną stroną szkoły jest szeroki wachlarz języków do wyboru: język angielski,
język niemiecki, język hiszpański oraz język włoski, które realizowane są w ramach grup międzyoddziałowych.

Liceum współpracuje z licznymi instytucjami, m.in. z Politechniką Śląską, Wyższą Szkołą Techniczną w Katowicach, Wyższą Szkołą Bankową w Chorzowie,  ze wspomnianym już klubem sportowym Górnik Zabrze, z Muzeum Miejskim, jak również z lokalną prasą Nowinami Zabrzańskimi i Pokładami Kultury publikując ciekawe artykuły.

           Atutem liceum od kilku lat jest działalność artystyczna w ramach zespołu muzycznego Zdziesiątkowani i zespołów teatralnych 10Kurtyna i Backstage. To grupy, które stale współpracują z instytucjami kulturalnymi miasta: Zabrzańskim Towarzystwem Kultury Teatralnej, Teatrem Nowym i Pokładami Kultury. Organizują liczne, ciekawe przedsięwzięcia m.in. Wieczór Poezji w Sali Kameralnej MOKu dla społeczności szkoły i miasta czy imprezy towarzyszące Festiwalowi Dramaturgii Współczesnej. Zdobywają liczne nagrody na konkursach, przeglądach i festiwalach miejskich, wojewódzkich i krajowych.

Dużym plusem szkoły jest zaplecze. Uczniowie liceum, jak i technikum mogą korzystać z nowoczesnej sali gimnastycznej, wyposażonej w wymiarowe boisko do piłki ręcznej, koszykówki i siatkówki, ścianę wspinaczkową, a także salę taneczną i siłownię. Szkoła dysponuje też sklepikiem szkolnym, stołówką i rowerownią, jak również rekreacyjnym – przeznaczonym do wypoczynku, szczególnie wiosną – dziedzińcem. Posiada też nowoczesne pracownie komputerowe, a również – dla artystów – salę do prób teatralnych.

 

powrót 

OPISY ODDZIAŁÓW

Każdy uczeń naszej szkoły będzie miał możliwość:

  • zdobywania wiedzy w nowoczesnych salach dydaktycznych z wyposażeniem multimedialnym
  • brania udziału w zróżnicowanych zajęciach z wychowania fizycznego, ponieważ posiadamy znakomicie wyposażoną salę gimnastyczną (siłownia, ścianka wspinaczkowa, sala do sportów zespołowych, sala taneczna) oraz zapewniamy zajęcia na basenie Aquarius
  • korzystania z bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do Internetu w całej szkole
  • rozwijania zainteresowań, dzięki szerokiej gamie zajęć dodatkowych i kółek zainteresowań (artystyczne, zawodowe, językowe, sportowe)
  • uzyskania egzaminu TOEIC oraz Komputerowego Prawa Jazdy (ECDL)
  • korzystania ze szkolnego sklepiku, stołówki, rowerowni, biblioteki i szafek oraz słuchania muzyki ze szkolnego radiowęzła
  • uczestnictwa w projektach europejskich, wymianach zagranicznych.

 powrót

PRZYRODNICZA

Jesteś fanem biologii - to właśnie klasa dla Ciebie!

Co proponujemy w klasie o profilu przyrodniczym?

Oprócz nauki przedmiotów ogólnokształcących oferujemy naukę języka angielskiego i biologii na poziomie rozszerzonym. 

Ponadto, do wyboru proponujemy naukę języka włoskiego, niemieckiego lub hiszpańskiego w zwiększonej ilości godzin.

Dlaczego warto wybrać profil przyrodniczy?

Najciekawszą formą nauki jest poznawanie przez doświadczenie. W ramach zajęć przeprowadzane będą eksperymenty, które pozwolą lepiej zrozumieć przyrodę i procesy w niej zachodzące. W zgłębianiu świata fauny i flory pomogą Ci zajęcia warsztatowe i tematyczne. Odbywać się będą zajęcia terenowe oraz wycieczki do miejsc zarówno bliższych, jak i dalszych….a kto nie lubi podróżować?!

Mając na uwadze, że w obecnym świecie należy kłaść nacisk na płynne posługiwanie się drugim językiem obcym, zachęcamy Cię do nauki języków obcych, która odbywa się w grupach międzyoddziałowych, w zależności od poziomu zaawansowania oraz zgodnie z Twoim wyborem zadeklarowanym przy rekrutacji. Staramy się dostosowywać tematykę zajęć do Twoich potrzeb i uczymy języka w biznesie oraz proponujemy zajęcia z dietetyki.

Liceum, a co po tym?

Profil przyrodniczy umożliwi Ci kontynuację nauki na wielu kierunkach studiów m.in. architektura krajobrazu, biologia, biotechnologia, inżynieria środowiska, dietetyka, kosmetologia, fizjoterapeuta, gospodarka przestrzenna, ochrona środowiska lub znalezienie atrakcyjnej pracy w tych sektorach 

(https://studia.gov.pl/wybierz-studia/pages/about/mature-exams-register). 


 

 powrót

TURYSTYCZNA

Lubisz poznawać nowe miejsca - to idealna klasa dla Ciebie!

Co proponujemy w klasie o profilu turystycznym?

Oprócz nauki przedmiotów ogólnokształcących oferujemy naukę języka angielskiego i geografii na poziomie rozszerzonym.

Ponadto do wyboru proponujemy naukę języka włoskiego, niemieckiego lub hiszpańskiego w zwiększonej ilości godzin.

 

Dlaczego warto wybrać profil turystyczny?

Podróże kształcą, a przy okazji są takie ekscytujące! Planujemy dla Ciebie wycieczki w ramach Szlaku Zabytków Techniki, lekcje muzealne oraz wycieczki zagraniczne, w czasie których doskonalimy warsztat językowy. W tym roku już jesienią możesz razem z nami wybrać się do Berlina!

Zachęcamy Cię do nauki języków obcych, która odbywa się w grupach międzyoddziałowych, w zależności od poziomu zaawansowania oraz zgodnie z Twoim wyborem zadeklarowanym przy rekrutacji.Staramy się dostosowywać tematykę zajęć do Twoich potrzeb i uczymy języka w biznesie oraz proponujemy turystyki.

Liceum, a co po tym?

Profil turystyczny umożliwi Ci kontynuację nauki na wielu kierunkach studiów m.in. administracji, archeologii, bezpieczeństwie narodowym, ekonomii, geografii, socjologii, transporcie, turystyce, rekreacji lub znalezienie atrakcyjnej pracy w tych sektorach (https://studia.gov.pl/wybierz-studia/pages/about/mature-exams-register). 

 

.

powrót

KLASA MISTRZOSTWA SPORTOWEGO - PIŁKA NOŻNA

Piłka nożna to Twoje życie - wybierz klasę sportową
pod patronatem Górnika Zabrze!

W VII Liceum Ogólnokształcącym uczą się młodzi piłkarze Górnika Zabrze. Klasa jest tworzona pod patronatem klubu (więcej informacji na stronie klubu http://gornikzabrze.pl/).

W cyklu kształcenia obowiązuje nauka przedmiotów ogólnokształcących, oraz m.in, rozszerzenie z języka angielskiego. Będziemy dla Ciebie prowadzić także dodatkowe zajęcia sportowe w ramach zajęć prowadzonych przez trenerów Górnika Zabrze.

Górnika Zabrze

facebook Akademia Górnika

facebookGornik Zabrze SSA

powrót

SZKOŁA PODSTAWOWA

Szkoła Podstawowa nr 27 powstała po reformie oświaty. Szkoła posiada bogatą ofertę edukacyjną skierowaną na indywidualne potrzeby uczniów.

1.   Nauka języków obcych:

  • wszyscy uczniowie uczą się języka angielskiego.
  • od klasy siódmej uczniowie maja możliwość wyboru drugiego języka spośród niemieckiego, francuskiego, włoskiego i hiszpańskiego.
  • w każdym oddziale 1 - 6 utworzone są grupy języka mniejszości narodowej – języka niemieckiego – uczniowie już od najmłodszych lat mogą uczyć się dodatkowo języka niemieckiego w wymiarze 3 godzin tygodniowo, a w klasie 5 i 6 przy 4 godzinach tygodniowo mają możliwość poznać historię i kulturę krajów niemieckojęzycznych.

2.   Zajęcia sportowe – uczniowie mają możliwośćbrania udziału w zróżnicowanych zajęciach z wychowania fizycznego, ponieważ posiadamy nowoczesną salę gimnastyczną, wyposażoną w wymiarowe boisko do piłki ręcznej, koszykówki i siatkówki, ścianę wspinaczkową, a także salę taneczną i siłownię. Od czwartej klasy zapewniamy również zajęcia na basenie Aquarius.

3.   Kółka zainteresowań – uczniowie rozwijają swoje zainteresowania dzięki szerokiej gamie zajęć dodatkowych i kółek zainteresowań.

  • Kółko polonistyczne z elementami teatru – zajęcia prowadzone przez doświadczonego instruktora teatralnego, które nie tylko rozwijają pasję i zainteresowania uczniów, ale również zaowocowały licznymi sukcesami teatralnymi min. nagroda Złota Maska 2018, Srebrna Maska 2019 w przeglądzie teatrów szkolnych oraz nagrody w Lidze Recytatorskiej.
  • Kółko matematyczno -  przyrodnicze  - zajęcia rozwijające zainteresowania związane z naukami ścisłymi. Uczniowie również w klasach młodszych poprzez doświadczenia poznają tajniki chemii, fizyki, biologii i matematyki.
  • Kółko informatyczne oraz zajęcia z robotyki – Uczniowie mają możliwość zdobywania wiedzy w nowoczesnych salach dydaktycznych z wyposażeniem multimedialnym. Uczą się już od najmłodszych lat kodowania i obsługi komputera. Mogą brać udział w zajęciach z programowania robotów prowadzonych przez nauczycieli uczących w Technikum Informatycznym.
  • Pozalekcyjne zajęcia sportowe – uczniowie mogą brać udział w licznych zajęciach sportowych min. w ramach SKS. W zależności od swoich zainteresowań mogą uczestniczyć w zajęciach z piłki nożnej, tanecznych lub na ściance wspinaczkowej.

4.   Pomoc psychologiczno-pedagogiczna  - w szkole organizowane są:

  • Zajęcia wyrównawcze
  • Zajęcia kompensacyjne
  • Zajęcia z rewalidacji
  • Zajęcia z logopedą
  • Zajęcia z psychologiem i pedagogiem

 Szkoła dysponuje też sklepikiem szkolnym, stołówką i rowerownią, jak również rekreacyjnym – przeznaczonym do wypoczynku, szczególnie wiosną – dziedzińcem z placem zabaw.

powrót

    

wst relpol phoenix contact LAPP GROUP

 

Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!