Przyszłość szkoły
Szkoła przyszłości powinna:
być sprawnie zarządzana w celu uzyskania wysokiego poziomu kształcenia i wychowania m.in. przez poszerzenie innowacji pedagogicznych,
lepiej przygotować uczniów, nauczycieli do egzaminu zawodowego (technik informatyk i elektronik), maturalnego oraz gimnazjalnego,
bezpieczna dla uczniów i pracowników m.in. poprzez wprowadzanie do szkoły monitoringu oraz działania profilaktyczne,
wszelkie działania ukierunkować na rozwój szkoły, tj. rozwój nauczycieli, uczniów - wzmocnić WDN, poszerzyć ilość i jakość zajęć pozalekcyjnych (taniec, sport, teatr, film, lektura itp.),
wykorzystać programy UE do tworzenia dodatkowych zajęć, motywować uczniów i nauczycieli do nauki języków,
tworzyć klimat do dobrej komunikacji interpersonalnej,
angażować rodziców do współdziałania ze szkołą na wielu płaszczyznach
usprawnić przepływ informacji (e-dziennik, wykorzystać platformę edukacyjną),
pozyskiwać sojuszników szkoły, zwłaszcza wspierających ją materialnie oraz podejmować działania gospodarcze wspierające obszar działań pedagogicznych m.in.. by stworzyć nowoczesne multimedialne pracownie językowe i przedmiotowe, rozbudować bibliotekę i poszerzyć jej zasoby książkowe oraz utworzyć salę audiowizualną,
realizować programy europejskie oraz pozyskiwać fundusze europejskie pozwalające uczniom i nauczycielom rozwijać swoje umiejętności interkulturowe,
rozwijać wymiany ze szkołami europejskimi,
współpracować ze środowiskiem lokalnym, promować walory szkoły i jej osiągnięcia - np. rozwijać sport amatorski wśród uczniów i ich rodzin,
organizować lokalne imprezy sportowe i kulturalne,
pielęgnować i rozwijać dobre tradycje szkoły,
dawać szansę dla rozwoju pasji tych którzy ją tworzą.
dyrektor szkoły
Mirosław Mendecki