W dniach 1.04. - 6.04.2017 pani Słonka, pani Bajer, pan Kocur oraz sześcioro uczniów z klas drugich wzięło udział w wymianie w Patras, Grecja. W ramach wymiany uczniowie i nauczyciele wzięli udział w różnego typu zajęciach. Pani Słonka uczestniczyła w zajęciach dla koordynatorów, na których omawiano realizację projektu. Przedstawiono sprawozdanie i ewaluację z dotychczasowych wszystkich aktywności. Zaplanowano także zajęcia na najbliższe miesiące. Zapoznanoo się ponownie z platformą etwinning. Pani Bajer przeprowadziła lekcje za pomocą GoLab na temat powietrza. Pan Kocur z uczniami pracowali w grupach, biorąc udział w zajęciach z robotyki. Grupy złożone z uczniów z poszczególnych krajów miały za zadanie zbudować robota, który miał wykonać określone zadanie.
Nauczyciele wzięli udział w konferencji w Centrum Nauki w Patra – film , a w tym samym czasie uczniowie mieli zajęcia matematyczno – fizyczne. Dostali do rozwiązania problem logiczny a rozwiązanie tego problemu i sposób jego wypracowania grupy uczniów zaprezentowały na koniec konferencji.
Konferencja poświęcona była przedmiotom STEAM i robotyce oraz programowi Erasmus +. Na konferencji przemawiał profesor z uniwersytetu w Patras. Mówił na temat edukacji STEM, konieczności nauczania tych przedmiotów oraz wyzwaniach z tym związanymi. Główny koordynator projektu Rebecca Bollands mówiła o Future Classroom Lab, koordynator z Malty skupił się na robotyce- program konferencji -….Na tej konferencji uczniowie przedstawili również rezultat ich tygodniowej pracy w grupach- budowa i programowanie robotów.
Oprócz ciężkiej pracy uczniowie i nauczyciele zwiedzili Ateny, podziwiając starożytny Partenon i dzieła w Muzeum Archeologicznym. Zwiedziliśmy Patras, koncentrując się na budowie architektonicznej – moście, którego budowa zajęła 14 lat. Obejrzeliśmy galerię związaną z budową mostu, jak również prezentację pokazującą wszystkie żmudne etapy jego budowy. Odwiedziliśmy również plac budowy. Inżynierowie wtajemniczyli nas w tajniki budowy dróg i autostrad w tak trudnym wodno-górskim terenie. Uczniowie i nauczyciele mieli również możliwość pospacerować po starożytnym Olimpie, poznając historię starożytnych Igrzysk Olimpijskich.
Był to na pewno pełen wrażeń, niezapomniany tydzień dla wszystkich.