PROTOKÓŁ
z zebrania RADY RODZICÓW Zespołu Szkół nr 10 w Zabrzu
z dnia 19 marca 2013r
Zebranie rozpoczął Pan Przewodniczący Hubert Bagsik, stwierdzając ważność zebrania (przybyło 7 z 11 członków Rady). Ponadto Pan Dyrektor Mirosław Mendecki poinformował, że Pani Wioleta Godlewska zrezygnowała z pracy w Zarządzie Rady ze wzglądu na „wypisanie” syna ze szkoły.
Następnie Przewodniczący przedstawił program spotkania:
1. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego spotkania.
2. Zatwierdzenie rozszerzeń w VII LO i Technikum nr 7
3. Omówienie konkursu „Najwyższa wpłata klas”.
4. Prace remontowe i sprawa E- dziennika
5. Wolne wnioski.
Realizacja poszczególnych punktów programu :
- Zatwierdzenie protokołu z poprzedniego spotkania
Pan Przewodniczący Hubert Bagsik przedstawił protokoły z poprzednich spotkań: z 29.01. i 31.01.2013r.
Głosowanie:
„za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Zatwierdzenie rozszerzeń w VII LO i Technikum nr 7
Uczniowie naszych szkół ponadgimnazjalnych wybierają rozszerzenia uwzględniając własne zainteresowania, dotychczas sami zainteresowani wybierali przedmiot rozszerzony dowolnie.
Obecnie zgodnie z wytycznymi Ministerstwa jednym z dwóch przedmiotów powinien być: historią, lub geografią, lub biologią, lub chemią, lub fizyką.
W związku z powyższym do Rady Rodziców wpłynęło pismo Dyrekcji z prośbą o zaopiniowanie wyboru rozszerzeń w następujący sposób:
Uczniowie Liceum wybierają po jednym z przedmiotów z każdego z czterech „koszyków”:
- 1koszyk: historia, biologia, geografia, chemia
- 2koszyk: język obcy, matematyka, WOS, europejska mozaika
- 3koszyk: język polski, język angielski, fizyka, biologia
- 4koszyk: warsztaty dziennikarskie, warsztaty artystyczne, zajęcia taneczne, dietetyka i odnowa biologiczna
Uczniowie Technikum obligatoryjnie rozszerzają informatykę i wybierają jeden przedmiot z „koszyka”: matematyka, biologia i geografia
Wstępny wybór przedmiotów następuje już w momencie składania deklaracji uczęszczania do naszej szkoły, decyzję podejmują uczniowie po I-szym semestrze nauki. Realizacja rozszerzeń realizowana jest od II-giej klasy.
Zarząd Rady mając na uwadze zainteresowania uczniów, a także możliwości organizacyjne szkoły przedstawione rozwiązania opiniuje pozytywnie.
Głosowanie:
„za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Omówienie konkursu „Najwyższa wpłata klas”. Analiza wpłat i wydatków.
Na dzień dzisiejszy liderem konkursu jest klasa I m.
W związku z partycypacją Rady w kosztach wykonania nowej sieci internetowej Pan Dyrektor przedstawił szczegółowe zestawienie wydatków, które stanowi załącznik do niniejszego protokołu, koszt całkowity: 18.870,97 z tego:
- 10.261,26 pokryła szkoła
- 8.609,71 finansuje Rada Rodziców
W związku z wysokimi kosztami zrezygnowano z instalacji klimatyzatora w serwerowi.
Sytuacja finansowa Rady przedstawia się następująco:
|
BO
|
na koncie
|
4 471,18
|
| |
w kasie
|
851,71
|
| |
suma
|
5 322,89
|
| |
|
|
|
Wpływy
|
Wpłaty Rodziców - szkoły średnie
|
9 614,00
|
| |
Wpłaty Rodziców - gimnazjum
|
5 912,00
|
| |
odsetki bankowe
|
0,41
|
| |
za makulaturę
|
92,50
|
| |
prowizja ubezpieczyciela
|
12 000,00
|
| |
suma
|
27 618,91
|
| |
|
|
|
Wydatki
|
pomoc materialna uczniom
|
-2 053,69
|
| |
wydatki bezpośrednio na szkołę
|
-23 963,28
|
| |
dofinansowanie imprez szkolnych
|
-1 273,59
|
| |
opłaty bankowe
|
-348,66
|
| |
książki do biblioteki ze środków za makulaturę
|
-159,00
|
| |
zaliczka na konkurs
|
-100,00
|
| |
suma
|
-27 898,22
|
| |
|
|
|
Przychody razem
|
32 941,80
|
|
Wydatki razem
|
-27 898,22
|
| |
|
|
|
ŚRODKI FINANSOWE na dzień 29.01.2013
|
5 043,58
|
- Prace remontowe i sprawa E-dziennik
W świetle omówionych wydatków na nową sieć internetową Pan Dyrektor Mendecki dodał, że jesteśmy „technicznie” przygotowani do wdrażania od nowego roku szkolnego E-dziennika i przedstawił Radzie Rodziców oferty dwóch firm:
- Wizja net – cena za dziennik elektroniczny 3075zł/rocznie + koszt szkoleń Rady Pedagogicznej 2000zł , bez dodatkowych opłat,
w cenie program do drukowania świadectw i arkuszy ocen
możliwość pracy off-line
- Librus – cena za dziennik elektroniczny 600-650 zł, abonament miesięczny to 1,80zł/uczeń = 20zł/rok płacą zainteresowani rodzice,
500 zł za program do drukowania świadectw i arkuszy
w cenie szkolenie Rady Pedagogicznej
nie pracuje off-line
Po analizie ofert i biorąc pod uwagę możliwości finansowe Rady, Zarząd skłania się do wyboru oferty firmy Wizja net, proponując jednocześnie aby na ten cel zebrać po 5 zł od każdego ucznia.
- Wolne wnioski
- Przyznano dofinansowanie 300zł na wyjazd uczennicy na olimpiadę z języka niemieckiego
Głosowanie: „za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Przyznano dofinansowanie 300zł na wyjazd uczennicy na olimpiadę matematyczną do Warszawy
Głosowanie: „za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Przyznano dofinansowanie 150zł na dojazdy siedmiu laureatom, którzy reprezentowali szkołę w konkursach miejskich
Głosowanie: „za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Przyznano dofinansowanie 30zł na dojazdy laureatce konkursu recytatorskiego
Głosowanie: „za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Przyznano dofinansowanie 250zł na organizację „Wieczoru z matematyką”
Głosowanie: „za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Przyznano dofinansowanie 250zł na organizację „Przeglądu młodych talentów”
Głosowanie: „za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
- Przyznano dofinansowanie na nagrody książkowe dla uczniów klas maturalnych
Głosowanie: „za” – 7 głosów, „przeciw” 0, „wstrzymał się” 0.
Pan Dyrektor Mendecki przedstawił pokrótce udział uczniów w programie Comenius i poinformował o staraniach, które czyni dyrekcja aby pozyskiwać dla szkoły następne programy np. „Nauczanie matematyki on-line” czy „Mój egzamin – mój sukces”. Programy te pozwalają uzyskiwać uczniom konkretne kwalifikacje a szkole pomoce dydaktyczne.
Kończąc zaprosił rodziców na zakończenie roku szkolnego maturzystów w dniu 26.04.2013 godz. 8.00
- Na tym zebranie zakończono.
Termin następnego spotkania 21.05.2013 (wtorek) godzina 18.00
Sekretarz
Antonina Słodczyk
Przewodniczący Rady Rodziców
Hubert Bagsik