Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie odwiedzili Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, gdzie pogłębiali swoją wiedzę w dziedzinie nauk ścisłych; uczestniczyli w warsztatach fizycznych i zajęciach z robotyki.
Oto film (FB) i relacja z wyjazdu:
Nauczyciele przeprowadzili lekcje na temat laureatów Nagrody Nobla w dziedzinie nauki. Uczniowie zrobili prezentacje na ich temat. Przedstawili wybranych przez siebie Noblistów skupiając się na ich działaniach i osiągnięciach. Poniżej wybrane prezentacje:
target="_blank"Frederic Sanger
W dniach 28.02.2018-4.03. w Patras, w Grecji odbyło się piąte spotkanie robocze w ramach projektu FIND. W spotkaniu wzięli udział wszyscy koordynatorzy projektu, jak również dyrektorzy i nauczyciele szkół. W trakcie spotkania koordynatorzy przedstawili sprawozdania z przeprowadzonych działań. Dokonano ewaluacji realizacji projektu. Ponadto uczestnicy ustalili plan pracy na najbliższe miesiące,…
Uczniowie przeprowadzili wywiady z ludźmi pracującymi w zawodach STEAM, zadając im pytania o trudności z wykonywaniem danej profesji, powodami wyboru takiej ścieżki życiowej. Lista pytań została opracowana przez uczniów, wspólna dla wszystkich szkół partnerskich.
- wywiad 1 (Youtube)
- wywiad 2 (Google Drive)
Uczniowie stworzyli wystawę, na której pokazali wykonane przez siebie plakaty przedstawiające zawody typowe dla STEAM. Na plakatach przedstawiono cechy charakteru przydatne do wykonywania danej profesji, wykształcenie niezbędne do jej zdobycia, obowiązki w danej pracy. Wystawę obejrzeli zarówno uczniowie, jak i rodzice w czasie spotkań z rodzicami.
W dniach 16.10-17.10 nauczyciele uczestniczyli w spotkaniu roboczym w Lunde, w Norwegii.
Koordynatorzy dokonali ewaluacji zadań 9,10 i 11- efekty na stronie projektu. Wyciągnięto wnioski do dalszej pracy. Naszkicowano plan pracy na rok szkolny 2017/2018. Omówiono szczegółowo zadania 12,13,14,16. Zaplanowano spotkanie w Grecji i na Sycylii.
Spotkanie miało…
W czasie zajęć związanych z projektem uczniowie stworzyli kilkanaście ciekawych projektów.
Zachęcamy do przejrzenia poniższych aplikacji w Scratch.
Uczniowie zrobili także quiz badający osobowość. Nauczyciele języka angielskiego przeprowadzili te ankiety w klasach, po uprzednim wprowadzeniu słownictwa związanego z osobowością, charakterem i ścieżkami wyboru zawodów. Uczniowie określili swój typ osobowościowy. Uczniowie dowiedzieli się, jaki zawód pasuje do danej osobowości, a także napisali o zawodzie jaki chcieliby wykonywać i który według analizy im pasuje.…
Strona 2 z 4